Khamis, 30 Julai 2009

Tipah tertipu...

Aku betul-betul rasa tertipu, walaupun ini bukan kali pertama aku rasa diri aku ditipu..tapi kali ini perasaan rasa tertipu itu dirasakan semakin terasa begitu kuat..naluri ini terasa begitu kuat peratusan ditipu itu. Dulu waktu aku terjumpa bukti diatas meja ku, tetapi waktu itu aku pendamkan sahaja walaupun diatas kertas itu seperti jelas mengatakan bahawa orang itu tidak tersenarai dalam kontrak..dan hari ini apabila aku secara halus cuba mencari jawapan..dan tidak semena-mena orang itu tidak dapat menjawab pertanyaan ku. Apakah jawapan "terpulang" yang dimaksudkan itu..dia telah meninggalkan sebuah teka-teki kepada aku. Adakah dia tidak rasa bersalah kerana selama ini dia telah kelentong aku hidup-hidup? Apakah kita ini yang sesama Muslim ini tidak ada rasa sedikit tanggungjawab untuk melindungi sesama sendiri dan tidak mementingkan diri sendiri? Sehingga sanggup berkomplot dengan orang lain supaya diri sendiri selamat? Bagaimana seseorang yang selalu dianggap bagus..sanggup melakukan perkara sebegitu? atau dia saja yang perasan diri dia bagus?

Seperkara lagi, ada juga seseorang yang begitu pandai memainkan kata-katanya seumpama.." Berak depan orang tapi buat tak tau pulak sapa punya taik tu"..hmmm...begitu la segelintir manusia, kadang-kadang begitu mudah mempermainkan orang lain.

Aku berharap orang-orang seperti mereka ini akan sedar bahawa mungkin mereka juga akan terima seperti mana yang aku terima sekarang. Dikala itu barulah mereka sedar bahawa mereka pernah melakukan perkara yang sama dan merasai peritnya perasaan mereka itu.

Aku cuma mahukan kebenaran yang hakiki..Cukuplah aku ditipu, aku akan buang perasaan ditipu itu walaupun terasa seperti dihiris dengan sembilu..tapi sekali ditipu, selama2nya akan aku ingat..takkan mudah aku nak percaya lagi. Sudah terpalit noda pada diri-diri mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan