Khamis, 23 Julai 2009

Beringat Selalu..

Aku belajar sesuatu hari ini. Sesuatu yang berkait rapat dengan peribadi seseorang. Bukan senang kita nak memberi kepuasaan kepada seseorang. Memerlukan penelitian & penghayatan yang extra dalam usaha untuk memenuhi standard tersebut. Tapi kadangkala kita terbabas juga kerana kita adalah manusia biasa yang bisa melakukan kesalahan kerana kita adalah makhluk kerdil Yang Maha Esa. Walaubagaimanapun kita harus berusaha untuk memastikan setiap pekerjaan yang kita lakukan adalah yang terbaik dari kita. Jangan kita anggap diri kita bagus. Walaupun kita tak melakukannya tapi jangan berkata "oh aku tidak melakukan ini, buat apa aku ambil peduli" jangan..jangan sesekali berkata begitu kerana kemudian hari kita tidak tahu samaada perkara tersebut akan berlaku pada kita. Sebaliknya kita harus berkata.."Oh..aku harus lebih berhati-hati supaya tidak berlaku perkara ini kepada ku..bagaimana aku dapat mengelaknya??" Tetapi ye la kitakan manusia segala kemungkinan ada, tapi orang yang meletakkan standard tu pun harus sedar dapatkah orang lain membuatnya sebagaimana yang aku mahukan ..mampukah mereka?? kerana kita adalah manusia bukan machine yang apabila diberikan arahan untuk keluarkan A akan keluarlah A..tapi kadang-kadang machine pun akan salah jika wayarnya short pula....

1 ulasan: